Thursday Feb 02, 2023

Corrections: Feb. 19, 2022 – The New York Times

An article on Monday about the history of lox misstated the clue for LOX in the Feb. 7 crossword. The clue is “bagels and ___,” not “Schmear topper.” The error was repeated in the headline.

Because of an editing error, an article on Friday about a proposal by Mayor Eric Adams of New York to suspend the expansion of New York’s composting program misattributed a statement on a mayoral campaign platform that claimed that methane from organic waste was “destroying our environment and speeding climate change.” It was part of Mr. Adams’s platform, not Bill de Blasio’s.

An article on Friday about John H. Durham, the Trump-era special counsel scrutinizing the investigation into Russia’s 2016 election interference, and his reaction to false characterizations of his recent filing by right-wing media outlets, misquoted a portion of the filing. It said a member of the defense team for a cybersecurity lawyer, Michael Sussmann, had worked for the White House “during relevant events that involved” the White House, not “during the relevant events that involved” the White House.

An article on Friday about the possible need for a fourth coronavirus shot referred imprecisely to the status of Israel’s booster shot program. The nation began offering fourth shots to a test group of medical workers in late December and has progressively broadened eligibility; it has not limited the shots to only medical workers.

An art review on Friday about “Faith Ringgold: American People,” at the New Museum, misspelled the given name of Ringgold’s daughter. She is Michele Wallace, not Michelle.

A film review on Friday of “Dog” misidentified the state where a road trip in the film begins. It is Washington, not Oregon.

An article on Page 2 this weekend about the novelist Marlon James misstates the title of his new book. It is “Moon Witch, Spider King,” not “Moon Witch, Spider Kingdom.”

An article on Page 16 this weekend about the actor Sam Waterston misspells the given name of one of his daughters. It is Elisabeth, not Elizabeth. It also misstates the availability of “Law & Order” reruns; old episodes of the show no longer air on TNT.

An article on Page 24 this weekend about the surge in the number of people quitting their jobs misstates Google’s position regarding the formation of a union by its engineers. Google does not recognize the union as formal or official. The article also misstates the name of a publication. It is Insider, not Business Insider (its former name). Also, a reference to the movie “Office Space” misidentifies a piece of office equipment being destroyed in a scene. It is a printer, not a computer.

An article on Page 48 this weekend about parents working at home misstates the …….

Source: https://www.nytimes.com/2022/02/19/pageoneplus/corrections-feb-19-2022.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top