Friday Feb 03, 2023

Corrections: Feb. 20, 2022 – The New York Times

An article last Sunday on inflation misstated the change in the monthly Consumer Price Index inflation rate for October. It rose 0.9 percent, not 0.09 percent.

An article on Page 2 this weekend about the novelist Marlon James misstates the title of his new book. It is “Moon Witch, Spider King,” not “Moon Witch, Spider Kingdom.”

An article on Page 16 this weekend about the actor Sam Waterston misspells the given name of one of his daughters. It is Elisabeth, not Elizabeth. It also misstates the availability of “Law & Order” reruns; old episodes of the show no longer air on TNT.

An article last Sunday about segmented sleep misstated the title of a book by A. Roger Ekirch. It is “At Day’s Close: Night in Times Past,” not “The Great Sleep Transformation,” which is a collection of essays in French based on Professor Ekirch’s research. The article also misstated the point in history when segmented sleep was first documented in literary writing. It has been traced to ancient civilization (via the writings of Homer and others), not the late Middle Ages.

An article last Sunday about the wedding of Jafreen Uddin and Shakil Rabbi misstated the attendance of the groom’s parents. His mother attended in person, not via video; his father is deceased.

An article on Page 24 this weekend about the surge in the number of people quitting their jobs misstates Google’s position regarding the formation of a union by its engineers. Google does not recognize the union as formal or official. The article also misstates the name of a publication. It is Insider, not Business Insider (its former name). Also, a reference to the movie “Office Space” misidentifies a piece of office equipment being destroyed in a scene. It is a printer, not a computer.

An article on Page 48 this weekend about parents working at home misstates the age of a child pictured. Inez just turned 1, not 2.

An article on Jan. 23 about a proposal to defend the southern U.S. border with drones referred imprecisely to a patent granted to Blake Resnick. He provisionally applied for a patent in 2017 and was awarded one in 2020.

An article on Page 116 about Black psychedelia refers to the funk singer and songwriter Betty Davis. She died a few weeks after the article went to press.

An article on Page 138 about painted chapels in Michoacán, Mexico, misidentifies a church in Tupátaro. It is the church of Santiago Apóstol, not Santo Santiago. The error is repeated in several photo captions.

Errors are corrected during the press run whenever possible, …….

Source: https://www.nytimes.com/2022/02/20/pageoneplus/corrections-feb-20-2022.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top